onsdag 14 april 2010

Preventivmedel

tänkte skriva lite om olika preventivmedel som jag har erfarenhet av:



Kondomer är någonting jag inte har så jätte mycket erfarenhet av . jag tror jag provat kondom 2 gånger . en gång när vi skulle ha anal sex , och en gång gjorde vi de som en rolig grej bara. men då kastade vi av kondomen efter en stund .
Men jag tycker att det är bra att kondomer finns som ett alternativ . Dom skyddar ju trots allt mot könssjukdommar . Men är det lika skönt för killar?



P-piller var något som inte funkade så bra för mig . Då jag hade mens nästan hela tiden , och jag blev tröttare och ja sexet försvann ju mycket då vi bara hade sex i duschen .




P-stav är en stav som ska sitta under huden i armen . Det blev tyvärr samma som när jag åt p-piller. hade mens hela tiden . så tillslut orkade jag inte ha den mer . så då fick den åka ur . Den gjorde inte så jätte ont att sätta i den . men när hon skulle ta ur den . då hon knappt höll på att få ur den . så usch . de gjorde ont.
P-stav är ju annars smidigt för man behöver inte tänka på att äta nå piller. man är ändå skyddad mot graviditet .
Hade p-staven funkat så hade jag verkligen fortsatt med den .


Just nu använder jag inget preventiv medel , då jag inte får använda nå annat än de jag har provat.vet faktiskt inte vilket av dom jag skulle vilja använda heller. men vi kört oskyddad nu en längre stund . och de kommer fortsättas med det.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar